De coachende leraar
Met deze training leer je jouw behoeften en reeds aanwezige kwaliteiten te onderzoeken om anderen met waardevolle communicatie en coaching te begeleiden in hun ontwikkeling.
Inhoud
Je leert het coachmodel hanteren met enkele krachtige interventies aan de hand van kleurrijke coachkaarten die reuzehandig zijn bij coachgesprekken. Met dit model en deze kaarten kun je eenvoudige, en doelgerichte coachgesprekken voeren met volwassenen en kinderen.
Vaak wordt 'de coachende leraar' gebruikt als kennismaking met onze uitgebreide coachopleiding 'Onderwijsspecialist Coaching en Communicatie (NLP Practitioner)'.
Je leert in deze training om:
- collega’s en/of kinderen te coachen;
- patronen te herkennen en benoemen;
- verdiepende vragen te stellen die echt doordringen;
- interventies te doen om anderen in beweging te brengen;
- ook eigen thema’s te onderzoeken en aan te pakken.
Wat mis je als je deze training niet volgt?
Als je deze opleiding niet volgt, ontneem je jezelf een mooie onderzoekskans om te ontdekken wat jij met coaching wil en wat actief zijn met coachen jou zelf en de ander kan opleveren.
Hoe ziet de training eruit?
Het trainingsprogramma bevat een afwisseling van casuïstiek van deelnemers, praktijkgerichte theorie, demonstraties en oefensessies.
Waarom zou ik deze training bij De Kempel volgen?
- Als kwalitatieve pabo begrijpen we als geen ander dat het onderwijs van morgen om coachende leerkrachten vraagt. Daarom ben je bij ons aan het juiste adres.
- Deze opleiding biedt je de kans om niet alleen een degelijke basis in coaching op te doen, maar ook om kennis te maken met het duo Henk en Adri en hun bijzondere werkwijze en trainingsmethodiek.
In de praktijk
In de bijeenkomsten leer je het basisgereedschap van een coach:
- afstemmen op de ander
- de juiste sfeer creëren en kaders zetten
- scherpzinnig observeren
- basisattitude van een coach
- het voeren van een intakegesprek
- het opsporen en doorbreken van hindernissen
- ervoor zorgen dat de ander ook gaat doen wat hij met jou afgesproken heeft
- het verloop van een coachsessie
De 21e-eeuwse vaardigheden vragen om een coachende attitude van de leerkracht. Alleen daarom zou elke onderwijsprofessional deze basisopleiding coaching moeten volgen.